Terug naar overzicht

5 tips om nieuwe klanten online aan te werven

22/01/2019

Daarom is het belangrijk dat je online verschijning duidelijk moet zijn en aangepast naar jouw doelgroep. Hier zijn 5 eenvoudige tips die je kan gebruiken om jouw instituut online te doen opvallen.

Creëer een duidelijke strategie voor je huisstijl

De opmaak van je huisstijl communiceert hoe je je zaak vertegenwoordigt door middel van je locatie, naam, slogan, logo, lettertype, kleurkeuze, decoratie enzoverder.

Hou steeds je doelgroep in het achterhoofd bij het creëren van een huisstijl. Zoek je naar een ouder cliënteel die op zoek is naar meer geavanceerde behandelingen of eerder naar jongere klanten die zoeken naar preventieve oplossingen? Het antwoord op deze vraag en op andere vragen zal je helpen om te bepalen of je huisstijl discreet en op maat gemaakt moet zijn of misschien eerder eenvoudig en modern.

De continuïteit van je merk

Continuïteit is de sleutel van een goede branding. Eens je jouw ideale doelgroep bepaald hebt, controleer je best nog eens of alle elementen van je merk hierbij passen en of dit ook goed gecommuniceerd wordt online. Consumenten kunnen gemakkelijk verward geraken als je de ene week je betaalbare prijzen promoot en de andere week je luxe spa ervaring. Blijf voortzetten op je branding plan en draag deze continuïteit over op je website, sociale media en andere marketing netwerken.

Verzamel je belangrijkste eigenschappen

Als branding juist toegepast wordt, kan het ervoor zorgen dat de consument gemakkelijk de belangrijkste kenmerken vindt over jou en je praktijk. Werk je branding weergave af door te controleren of onderstaande punten aanwezig zijn op je website:

  • Bepaal specifiek welke diensten je aanbiedt en waarin je gespecialiseerd bent
  • Spreek de persoon aan die het meest past bij jouw diensten
  • Overtuig de consument hoe je verschilt van je concurrenten: wat maakt jou uniek?
  • Breng je opleiding en ervaring naar voren
  • Omschrijf wat de consument kan verwachten bij het binnenkomen in jouw praktijk: hoe worden ze behandeld?

Hou review websites in de gaten

Een andere manier hoe een consument online een beeld vormt van jou en je praktijk is door het lezen van reviews. Sommige review websites hebben een grote invloed op zijn bezoekers, waardoor meerdere negatieve commentaren nadelig kunnen zijn. Maak er een gewoonte van om deze websites regelmatig te bezoeken en te antwoorden op eventueel negatieve commentaren. Controleer of je antwoorden professioneel en eerlijk overkomen. Agressieve antwoorden of beschuldigingen vanuit jouw praktijk kunnen meer schade aanrichten op je online reputatie dan stilte.

Motiveer je klanten naar positieve reviews

Klanten die bang of onzeker zijn, zijn misschien jouw grootste uitdagingen. Mensen horen vaak negatieve verhalen van vrienden en collega’s of kijken vaak naar programma’s die zich focussen op ingrepen die verkeerd afgelopen zijn. Vraag bij het opvolgen van je klant hoe ze alles ervaart hebben en of ze hierover een online review willen schrijven. Indien ze bezorgd zijn over hun privacy kan je hen de oplossing bieden om een review te schrijven onder een pseudoniem. Stel hen gerust door eventueel een disclaimer toe te voegen aan je website waarin staat dat sommige namen kunnen veranderd zijn om de privacy van de klant te respecteren.

Bron: Venus Concept

 



Wil je meer te weten komen over onze verkoop training? Neem hier contact met ons op!
© Jovilux - 2019 | Website by Debugged